Fach- und Abendprogramm

VDR & GBTA Conference 2018 | Berlin

Dienstag, 27. November

 

08.00 - 19.30 UhrRegistration is open
Anmeldung und Registrierung

09.00 - 12.00 UhrCommittee Meetings (invitation only)
Treffen der GBTA-Fachausschüsse (auf Einladung)

12.00 - 13.00 UhrFirst Timers Session
Informationsveranstaltung für Erst-Teilnehmer
In this session we welcome first time attendees of the GBTA Conference 2018 - Berlin in Partnership with VDR to join us and hear from the GBTA team and industry peers how to get the most from your Conference experience- offering both buyer and supplier perspectives. Find out more about the tools that are on offer to support you such as 'MyConferencePlanner' and get some top tips from the panel. Don’t forget your business cards as this session will also provide attendees the opportunity to learn more about GBTA member benefits and will feature a ‘facilitated networking session’ helping you to broaden your business network and make those important connections. We strongly encourage all first time attendees to take part!

13.00 - 14.00 UhrLunch and Networking in the Expo
Mittagspause und Netzwerkaustausch in der Ausstellung

14.00 - 15.00 Uhr

Official Opening - Centre Stage
Begrüßung und Tagungseröffnung

Keynote: So the question is: are you ready to be a game-changer?
Redner: Peter Fisk, Business Innovator, Strategist and Marketer

15.15 - 15.45 Uhr

Education Sessions
Parallele Fachforen 1-3

Benchmarking von Meetingmanagement Prozessen
(Benchmarking Your Meetings Management Journey)

Künstliche Intelligenz & Lernende Technologien für ein effektiveres Travel Management 
(Getting Artificial: The Potential For More Effective Travel Management Through AI, Predictive Technology & Traveler Profiling)

Design Thinking im Business Travel 
(Harnessing the Power of Design Thinking in Business Travel)

16.00 - 16.30 UhrEducation Sessions
Parallele Fachforen 4-8

Forum Technology (Titel folgt)
(Technology Committee Session)

Einblick in die Strukturen des Hotelmarkts
(Where's the Money Really Going? Transparency Shines A Light on Hotel Industry Economics)

Der Reisende im Fokus - Tipps für den Umgang mit herausfordernden Kollegen
(Corporate Travel Tinder - How to Match Even your Hard to Love Travelers)

"Storytelling" als effiziente Kommunikationsstrategie
(What's Your Story? The Power of Storytelling in Communicating Your Message)

16.45 - 17.15 UhrEducation Sessions
Parallele Fachforen 9-11

Neue Wege und Technologien zur Bereitstellung von Hotelprogrammen in Echtzeit
(The End of the Hotel Sourcing Season As We Know It: Managing Your Program Performance in Real Time)

Profitableres Business Travel durch Big Data
(Big Data Can Make Business Travel Better and More Profitable - how)

Forum Flug (Titel folgt)
(Aviation Committee Session)

17.15 - 19.30 UhrWelcome Reception
Begrüßungsempfang
Delegates will have the opportunity to network at the Welcome Reception catching up with old contacts and making new ones.

 

Mittwoch, 28. November

08.30 - 18.00 UhrRegistration is open
Anmeldung und Registrierung

08.30 - 09.30 UhrBreakfast in Expo
Frühstück in der Ausstellung

09.30 - 10.30 Uhr

Industry Session - Centre Stage
Plenumsveranstaltung

Fliegen im Jahr 2020
Plenumsdiskussion mit führenden Vertretern von Fluggesellschaften
(Airline C-Level-Panel - the 2020 vision on Aviation)


Von MAAS (Mobility As A Service) zu TAAS (Travel As A Service)
Plenumsdiskussion mit führenden Vertretern von Mobilitäts- und Geschäftsreiseanbiertern
(From MAAS to TAAS)

10.30 - 11.15 UhrNetworking Break in Expo
Kaffeepause in der Ausstellung

11.30 - 12.00 Uhr

Education Sessions
Parallele Fachforen 12-15

Robotergestütztes Travel Management - eine Fallstudie
(Towards Robotic Travel Management Beyond The Tactical - A Million Dollar Case Study in Robotic Travel Management)

Nachhaltiges Travel Management
(Business Travel and the Impact on Our Climate: How to Create a Sustainable Corporate Travel Program)

Der Einfluss der IATA auf den Luftverkehrsmarkt
(Getting the ONE (Order): How IATA is Streamlining Air Retailing and What It Means for Stakeholders)

Forum MICE (Titel folgt)
(Meetings Committee Session)

12.15 - 12.45 UhrEducation Sessions
Parallele Fachforen 16-19

Neue Methoden zur Optimierung Ihres Hotelprogramms
(From Good to Great: Leveraging New Metrics to Optimize Your Hotel Program)

Finanzielle Auswirkungen von Flugausfällen auf Ihr Reisemanagement
(The Financial Impact of Flight Disruption on Your Program)

Karrieretipps: Vom Macher zur strategischen Führungskraft
(From The Weeds to The Sky: Moving from Tactical Doer to Strategic Leader)

Wandel des Travel Managements durch Blockchain Technologie
(How Blockchain Technologie will Change Managed Travel. HINT: It's not about Cryptocurrency)

13.00 - 14.00 UhrNetworking Lunch
Mittagspause

14.00 - 15.00 UhrCoffee, Networking and Dessert in Expo
Kaffee, Dessert und Netzwerkaustausch in der Ausstellung

15.15 - 16.15 UhrInteractive Session
Die Mega-Idee
Interaktiver Workshop mit allen Teilnehmern

16.30 - 17.00 Uhr

Education Sessions
Parallele Fachforen 20-23

Chancen und Herausforderungen für die TMC der Zukunft - Welche Erwartungen hat der Travel Manager?
(The NDC TMC: The Travel Management Company Proposition Of The Future. An Exercise in Design Thinking)

5 Stolperfallen der Implementierung von neuen Prozessen und wie Sie diese umgehen
(5 Implementation Pitfalls That Keep You From Saving - Big!)

Forum Hotel (Titel folgt)
(Hotel Committee Session)

17.15 - 17.45 Uhr

Education Sessions
Parallele Fachforen 24-26

Gesundheit & Produktivität: was hat Business Travel damit zu tun?
(Health and Productivity - what's business travel got to do with it?)

Methoden zur Steigerung des Team-Erfolgs
(Methodologies to Define Your Team's Success)

Neue Technologien und deren Möglichkeiten zur Beeinflussung des Reiseverhaltens
(Behavior, the Final Frontier: Use the Psychology of Persuasion and Data Science to Influence Your Traveler's Behavior)

19.30 Uhr

Big Night Out
Abendveranstaltung außer Haus

Guests will enjoy an informal evening of food, music and an opportunity to network with colleagues around the globe.

 

Donnerstag, 29. November

08.30 - 14.00 UhrRegistration is open
Anmeldung und Registrierung

08.30 - 09.30 UhrBreakfast, Networking in Expo
Frühstück in der Ausstellung

09.30 - 10.00 Uhr

Education Sessions
Parallele Fachforen 27-30

Die neusten Technologien, um Ihre Meetings effizienter zu organisieren
(Conquering the Last Frontier: Leveraging Meetings Technologies to Drive Program Improvement)

Integration und Management von straßengebundenen Mobilitätsdienstleistungen
(Managing Ground Transportation - Embracing Change and Meeting Expectations)

Forum Sicherheit (Titel folgt)
(Risk Committee Session)

10.15 - 11.15 UhrWissensbörse Travel Management - exklusiv für Nachfrager
(Buyer only session)

Suplier Masterclass - exklusiv für Anbieter 
(Supplier education)

11.15 - 12.00 UhrNetworking Break in Expo
Kaffeepause in der Ausstellung

12.00 - 13.00 Uhr

Closing Centre Stage
Plenumsveranstaltung

Technologie-Effekte in der Beherbergungsbranche - Diskussion mit führenden Vertretern aus Hotellerie und Betreibern von Buchungsportalen
(Accommodation C-Level Panel - the tech effect)

Redner / Speaker: 
Eric-Jan Krausch, Founder & CEO, Acomodeo

Abschlussdiskussion "Spannende Zeiten"
Interesting Times

13.00 - 14.00 UhrLunch, Networking in Expo
Mittagspause mit Netzwerkaustausch in der Ausstellung

14.00 UhrConference Close
Ende der Konferenz