Fach- und Abendprogramm


Dienstag, 27. November

 

08.00 - 17.00 UhrExpo Selection 2019
08.00 - 19.30 UhrRegistration is open
Anmeldung und Registrierung
09.00 - 12.00 UhrCommittee Meetings (invitation only)
Treffen der GBTA-Fachausschüsse (auf Einladung)
12.00 - 13.00 UhrFirst Timers Session
Informationsveranstaltung für Erst-Teilnehmer
In this session we welcome first time attendees of the GBTA Conference 2018 - Berlin in Partnership with VDR to join us and hear from the GBTA team and industry peers how to get the most from your Conference experience- offering both buyer and supplier perspectives. Find out more about the tools that are on offer to support you such as 'MyConferencePlanner' and get some top tips from the panel. Don’t forget your business cards as this session will also provide attendees the opportunity to learn more about GBTA member benefits and will feature a ‘facilitated networking session’ helping you to broaden your business network and make those important connections. We strongly encourage all first time attendees to take part!
13.00 - 14.00 UhrLunch and Networking in the Expo
Mittagspause und Netzwerkaustausch in der Ausstellung
14.00 - 15.00 UhrOfficial Opening - Centre Stage
Begrüßung und Tagungseröffnung

Keynote: So the question is: are you ready to be a game-changer?
Redner: Peter Fisk, Business Innovator, Strategist and Marketer
15.15 - 15.45 Uhr

Education Sessions
Parallele Fachforen 1-3

Session 1: Benchmarking von Meetingmanagement Prozessen
Benchmarking Your Meetings Management Journey

Session 2: Künstliche Intelligenz & Lernende Technologien für ein effektiveres Travel Management
Getting Artificial: The Potential For More Effective Travel Management Through AI, Predictive Technology & Traveler Profiling

Session 3: Design Thinking im Business Travel
Harnessing the Power of Design Thinking in Business Travel

16.00 - 16.30 Uhr

Education Sessions
Parallele Fachforen 4-7

Session 4: Forum Technology (Titel folgt)
Technology Committee Session

Session 5: Einblick in die Strukturen des Hotelmarkts
Where's the Money Really Going? Transparency Shines A Light on Hotel Industry Economics

Session 6: Der Reisende im Fokus - Tipps für den Umgang mit herausfordernden Kollegen
Corporate Travel Tinder - How to Match Even your Hard to Love Travelers

Session 7: "Storytelling" als effiziente Kommunikationsstrategie
What's Your Story? The Power of Storytelling in Communicating Your Message

16.45 - 17.15 Uhr

Education Sessions
Parallele Fachforen 8-10

Session 8: Neue Wege und Technologien zur Bereitstellung von Hotelprogrammen in Echtzeit
The End of the Hotel Sourcing Season As We Know It: Managing Your Program Performance in Real Time

Session 9: Profitableres Business Travel durch Big Data
Big Data Can Make Business Travel Better and More Profitable - how

Session 10: Forum Flug (Titel folgt)
Aviation Committee Session

17.15 - 19.30 UhrWelcome Reception
Begrüßungsempfang
Delegates will have the opportunity to network at the Welcome Reception catching up with old contacts and making new ones.

Mittwoch, 28. November

08.30 - 18.00 UhrRegistration is open
Anmeldung und Registrierung
08.30 - 17.00 UhrExpo Selection 2019
08.30 - 09.30 UhrBreakfast in Expo
Frühstück in der Ausstellung
09.30 - 10.30 UhrIndustry Session - Centre Stage
Plenumsveranstaltung

Fliegen im Jahr 2020
Plenumsdiskussion mit führenden Vertretern von Fluggesellschaften
Airline C-Level Panel - The 2020 vision on Aviation

Von MAAS (Mobility As A Service) zu TAAS (Travel As A Service)
Plenumsdiskussion mit führenden Vertretern von Mobilitäts- und Geschäftsreiseanbietern
From MAAS to TAAS
10.30 - 11.15 UhrNetworking Break in Expo
Kaffeepause in der Ausstellung
11.30 - 12.00 Uhr

Education Sessions
Parallele Fachforen 11-14

Session 11: Robotergestütztes Travel Management - eine Fallstudie
Towards Robotic Travel Management Beyond The Tactical - A Million Dollar Case Study in Robotic Travel Management

Session 12: Nachhaltiges Travel Management
Business Travel and the Impact on Our Climate: How to Create a Sustainable Corporate Travel Program

Session 13: Der Einfluss der IATA auf den Luftverkehrsmarkt
Getting the ONE (Order): How IATA is Streamlining Air Retailing and What It Means for Stakeholders

Session 14: Forum MICE (Titel folgt)
Meetings Committee Session

12.15 - 12.45 Uhr

Education Sessions
Parallele Fachforen 15-18

Session 15: Neue Methoden zur Optimierung Ihres Hotelprogramms
From Good to Great: Leveraging New Metrics to Optimize Your Hotel Program

Session 16: Finanzielle Auswirkungen von Flugausfällen auf Ihr Reisemanagement
The Financial Impact of Flight Disruption on Your Program

Session 17: Karrieretipps: Vom Macher zur strategischen Führungskraft
From The Weeds to The Sky: Moving from Tactical Doer to Strategic Leader

Session 18: Wandel des Travel Managements durch Blockchain Technologie
How Blockchain Technologie will Change Managed Travel. HINT: It's not about Cryptocurrency

13.00 - 14.00 UhrNetworking Lunch
Mittagspause
14.00 - 15.00 UhrCoffee, Networking and Dessert in Expo
Kaffee, Dessert und Netzwerkaustausch in der Ausstellung
15.15 - 16.15 UhrInteractive session
The Big Idea *New Format*
Die Mega-Idee - Interaktiver Workshop mit allen Teilnehmern 
16.30 - 17.00 UhrEducation Sessions
Parallele Fachforen 19-21

Session 19: Chancen und Herausforderungen für die TMC der Zukunft - Welche Erwartungen hat der Travel Manager?
The NDC TMC: The Travel Management Company Proposition Of The Future. An Exercise in Design Thinking

Session 20: 5 Stolperfallen der Implementierung von neuen Prozessen und wie Sie diese umgehen
5 Implementation Pitfalls That Keep You From Saving - Big!

Session 21: Forum Hotel (Titel folgt)
Hotel Committee Session
17.15 - 17.45 UhrEducation Sessions
Parallele Fachforen 22-24

Session 22: Gesundheit & Produktivität: was hat Business Travel damit zu tun?
Health and Productivity - what's business travel got to do with it?

Session 23: Methoden zur Steigerung des Team-Erfolgs
Methodologies to Define Your Team's Success

Session 24: Neue Technologien und deren Möglichkeiten zur Beeinflussung des Reiseverhaltens
Behavior, the Final Frontier: Use the Psychology of Persuasion and Data Science to Influence Your Traveler's Behavior
19.30 Uhr

Big Night Out
Abendveranstaltung außer Haus
Guests will enjoy an informal evening of food, music and an opportunity to network with colleagues around the globe. Big night out

Donnerstag, 29. November

08.30 - 14.00 UhrRegistration is open
Anmeldung und Registrierung
08.30 - 09.30 UhrBreakfast and Networking in Expo
Frühstück in der Ausstellung
09.30 - 10.00 Uhr

Education Sessions
Parallele Fachforen 25-27

Session 25: Die neusten Technologien, um Ihre Meetings effizienter zu organisieren
Conquering the Last Frontier: Leveraging Meetings Technologies to Drive Program Improvement

Session 26: Integration und Management von straßengebundenen Mobilitätsdienstleistungen
Managing Ground Transportation - Embracing Change and Meeting Expectations

Session 27: Forum Sicherheit (Titel folgt)
Risk Committee Session

10.15 - 11.15 UhrBuyer only session
Wissensbörse Travel Management - exklusiv für Nachfrager

Supplier education
Suplier Masterclass - exklusiv für Anbieter 
11.15 - 12.00 UhrNetworking Break in Expo
Kaffeepause in der Ausstellung
12.00 - 13.00 Uhr

Closing Center Stage
Plenumsveranstaltung

Technologie-Effekte in der Beherbergungsbranche - Diskussion mit führenden Vertretern aus Hotellerie und Betreibern von Buchungsportalen
Accommodation C-Level Panel - the tech effect

Redner / Speaker:
Eric-Jan Krausch, Founder & CEO, Acomodeo

anschließende Diskussion "Spannende Zeiten"
Interesting Times

13.00 - 14.00 UhrNetworking Lunch
Mittagspause
14.00 UhrConference Close
Konferenzende

Sprechen Sie uns gerne an!

Angelika OttoLeiterin Dienstleistungen | Mitglied der Geschäftsleitung

Christina Konkol | VDR
Christina KonkolReferentin Messe- und Veranstaltungsorganisation